vrijdag 31 maart 2006

Ventisit Softcell update

Bart van Crasbeek laat er geen gras over groeien. Vanavond staat ie al voor de deur met het nieuwe Ventisit matje voor de Quest. Ik vind de naam Ventisit Softcell wel mooi klinken. Bart en zijn vrouw Fiona vinden dat ook wel mooi. Er is dus een nieuw heel comfortabel Ventisit product bijgekomen. Het ziet er ook heel chique uit, veel mooier dan de grofmaziger normale Ventisit matjes. Of de ventilatie voldoende is zal morgen blijken als ik een eerste ritje met de nieuwe Quest ga rijden. Helemaal vergelijkbaar met de vorige Quest is het niet, ik heb nu een dichte stoel. De vorige stoel, een Siepman stoel, had ik voorzien van een 150-tal gaten.
Mocht de ventilatie niet naar mijn zin zijn, ongeacht of het nu met Ventisit Softcell of de normale Ventisit is, heb ik de eerste modificatie van de stoel al in mijn hoofd. De breedte van de nieuwe stoel is 27 cm, eigenlijk 4 cm te smal. Net als bij de Challenge stoelen verbreed ik de stoel door er links en rechts 'flappen' aan te maken. Aan een aluminium stoel kun je lassen. Op de kunststof Queststoel kan dit met polyester of carbon. Als de verbreding naar beneden naar 0 uitloopt, kan de opstaande kant die aan de stoel wordt bevestigd, de stijfheid vergroten. Dan zie ik wel weer kans de toegenomen stijfheid van de stoel te lijf te gaan met ....een flink aantal gaten.

PS. Ik verkoop Apple computers, geen Ventisit, al moet ik toegeven dat ik het wel leuk vind.

Geen opmerkingen: