zaterdag 20 mei 2006

CycleVision

Vanmiddag met de auto naar CycleVision. Zoals eerder gemeld niet om te fotograferen, maar om rustig rond te kijken, heeft ook wel wat ;). Eerste indruk van de ruimte achter de pitboxen waar volgens de organisatie geen ruimte zou overblijven voor mijn bus..... het is er leeg. Hase staat er, dan zijn er 8 parkeerplaatsen leeg en dan komt Ventisit. Ook rechts naast Hase is er plenty ruimte. Mijn bus had op wel 20 lege plaatsen kunnen staan. Jammer Jack, onnodig een kans op veel mooie foto's gemist.
De 3-uurs race is al een half uur aan de gang. Voor de wind gaat het heel hard, vooral Ymte Sybrandy met de SP rode 26" Quest ragt er hard overeen. Vanmorgen tijdens de sprint had ie al meer dan 70 km/u neergezet.
Bert Hoge legt me geduldig de nieuwe krachtmeter uit, een aanwinst voor de vereniging. Leuk om aan het eind van de 3-uurs race veel bekende liggers te begroeten. Kees van Malssen, hij rijdt gemiddeld 43 km/u, Theo van Goor, Harry Lieben, ze zijn er allemaal.
Morgen ga ik meedoen met de 1-uurs race, start voor mij 10.06 uur. Ook de meersporenrace in de middag rij ik mee. Ik moet de beide spiegels er nog afhalen en de bandjes extra hard oppompen.
Morgen meer.

1 opmerking:

Anoniem zei

Wim,

op de buitenstands mochten geen autos geparkeerd staan. De weersomstandigheden waren echter van een dermate karakter dat het noodzakelijk was om de bussen neer te zetten en dat als organisatie toe te staan, anders hadden de tenten het luchtruim gekozen. Ook hadden de standhouders zo tenminste nog een beetje bescherming tegen de elementen.

Een aantal buitenstandhouders hebben alsnog binnen gestaan, Azub wilde buiten en Hafa ook, achteraf hebben ze geen spijt gehad geloof ik van hun beslissing. Hierdoor ontstond op het laatste moment ruimte op de buitenstands, die in principe toen je mij mailde allemaal verhuurd waren. Ook de slakkenrace is niet buiten maar binnen gehouden.

Op zondag was de wind minder, maar ondanks het betere weer waaide evengoed alles wat ze hadden weg. Dat promodorp is dus ook eigenlijk helemaal weggevaagd.

De bedoeling is geen autos op het terrein te parkeren. Dus wedstrijdrijders, standhouders, organisatie (met uitzondering van de bus van Rene die om de haveklap door de organisatie gebruikt wordt voor het omzetten van pilonnen, dranghekken enzo), allemaal staan ze al dan niet bewaakt op de parkeerterreinen. P4 is namelijk voor een groot deel van zondag bewaakt geweest. P2 is verhuurd aan batavus fietsmaand.

Voor bewaking van spullen hebben we de wedstrijdtoren en kunnen we vast wel wat anders regelen. We zijn als organisatie misschien heel erg strikt in het parkeerbeleid, maar als we daar iets in toestaan dan staat binnen een uur het hele cycle Vision terrein vol met geparkeerde autos die allemaal een min of meer legitieme reden hebben om daar te staan.

"Hij staat er ook", "ik ben zo weer weg", "hoever is het parkeerterrein dan", "ja maar ik huur standruimte", "ik ben wedstrijdrijder en mijn onderdelen en gereedschap ligt in mijn bus", "ik ben handbiker en kan geen 200 meter met een rolstoel naar de start" en nog wel honderden redenen om de auto neer te zetten van evenzovele geparkeerde autos.
Mensen zetten een auto snel neer en verdwijnen dan als je ze erop aanspreekt luid mopperend wordt hij later een stukje verplaatst (uiteraard niet naar de plek die je twee minuten daarvoor aanwees).

Helaas is het cycle vision terrein een fietsevenement. Dus geen parkeerplaats, voor parkeren is ook geen ruimte als er werkelijk grote aantallen mensen komen. In de aanhef naar cycle vision toe is ook zelfs nog gekeken of fietsen toe te laten zijn. Gebruik van het terrein als parkeerruimts is ook jammer, je kunt dan minder leuke dingen erop gaan doen en

Het is jammer voor de "gedupeerde" parkeerders en inderdaad ook voor ons als organisatie dat mensen omwille van het parkeren besluiten geen vrijwilliger te zijn. Toch kunnen we als organisatie niet veel anders denk ik, en zeker niet in een week voorafgaande aan het evenement. Dan is alles al in gang.
Excuses voor deze omstandigheden en ik hoop op een deel begrip voor de situatie,
Jack