woensdag 1 oktober 2008

T-Mobile vliegt uit de bocht

Tijdens de hele fietstocht naar Giessen had ik een mooie Apple iPhone 3G bij me. Zo gauw ik over de grens was, was T-Mobile niet meer thuis. 'Geen service' prijkte er continue in beeld. Met Richard, ook in Wetzlar met iPhone, hebben we simkaartjes gewisseld en daar bleek dat het niet aan mijn iPhone ligt. Met het kaartje van Richard werkt mijn iPhone 100%.
Het internet is alles en dus aan de meefietsende Lee Wakefield gevraagd of ik even op t-mobile.nl mocht surfen om te proberen dit op te lossen.
Ik moet eerst een account aanvragen, hé, ik ben toch al abonnee?. T-Mobile stuurt me dan een SMS met wachtwoord naar ...... mijn niet werkende iPhone.
T-Mobile weet dat ik in Duitsland ben, mijn iPhone vindt direct 4 operators waaronder T-Mobile D.
De mooie iPhone is dan alleen nog als iPod te gebruiken.
Vanmiddag bel ik maar eens met de klantenservice van T-Mobile. Na 20 minuten meldt zich een alleraardigste Irene.
Ze vertelt dat er bij een beperkt aantal iPhone abonnementen geen 'roaming' is aangezet. Natuurlijk heb ik zo'n abonnement );
Ze verontschuldigt zich en zegt dat ze direct bij mijn account het vakje 'roaming aan' zal aanvinken. Over een half uurtje zal alles werken zoals bedoeld.
Wat een ...firma! Omdat ze mijn weekend op dit gebied verknoeid hebben, zet ik hun logo maar eens op z'n kop.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Roaming staat bij alle iPhones express uit vanwege de belachelijk hoge kosten die bellen en gebruik maken van datanetwerken in het buitenland met zich meebrengen. T-Mobile ziet dit als een bescherming (en eigenlijk is het dat ook). Er zijn al genoeg voorbeelden van mensen die tot $8000! aan extra kosten kwijt waren.

Bij je instellingen > algemeen (dataroaming) had je het volgens mij ook zelf weer aan kunnen zetten. Zet dat logo dus maar weer recht.

Wim Schermer zei

Hi Philip,
Dataroaming is iets anders dan roaming. Dataroaming moet je in het buitenland uitzetten. Roaming daarentegen moet door T-Mobile worden aangezet per iPhone. Dit gebeurt normaliter automatisch, echter bij een beperkt aantal abonnementen is dit 'vergeten'. T-Mobile heeft zijn excuses gemaakt en ik hoop dat het nu werkt. Ik heb er het afgelopen weekend zeer veel problemen door gehad. Ik was midden in Duitsland de fietsgroep kwijt en dan zit je echt omhoog.
Groeten,
Wim

Anoniem zei

Net terug van 3 weekjes Kreta. Hier had mijn vriendin hetzelfde probleem maar dan met een gewoon t-mobile flex abbonement met een Sony ericsson. Kaartje gewisseld telefoon gewisseld alles geprobeerd maar het t-mobile kaartje kreeg geen bereik.
De laatste twee dagen deed de telefoon het vanuit het niets opeens wel.....