donderdag 19 augustus 2010

Sail en lekkage in Quest

Vanmorgen rij ik met Kees naar de Sail-in op het Noordzeekanaal. Het is er ongelofelijk druk, maar we vinden toch een plekje voor de Questen bij pont Buitenhuis. Het spektakel is compleet, alles wat kan varen vaart. Jammer is dat veel grote party schepen vlak bij de wal blijven liggen en het zicht op de tall ships beperken. Tot overmaat van ramp wil een meneer die achter me zit niet dat ik even opsta voor een foto. Dat levert een stevige ruzie op die eindigt met de wederzijdse belofte elkaar in het water te zullen flikkeren. Gelukkig willen enkele omstanders mij daarbij graag helpen en de man bindt wat in. Even na half twee vinden we het wel mooi geweest en rijden via de Zeedijk naar Busch en Dam en daarna naar De Woude.

Thuis wil ik even kijken waar de lekkage in mijn Quest vandaan komt. Eerst de Quest leeg maken waarna ik met de handdouche tegen de onderzijde van de wielkast sproei. Direct is duidelijk waar de lekkage zit, de wielkast van het achterwiel zit over een lengte van 15 cm niet aan de bodem vastgeplakt. Een slordigheidje bij het kitten dus. Theo van Velomobiel.nl adviseert Sikaflex en legt uit hoe ik dit het beste kan aanpakken.

2 opmerkingen:

Mick zei

Dag Wim,
Dat is dus een polyurethaankit. Volgens mij zoiets als die vullende bruislijm.
Beter niet met je handen aankomen bij 't verwerken lijkt me!

Groet Mick

Wim Schermer zei

Hi Mick,
Het is wel een polyurethaankit, maar geen bruislijm. De kit is een zwarte stevige kit die met thinner makkelijk van je handen is te verwijderen. Is het gedroogd, dan kan het alleen maar van je handen afslijten.
Sikaflex is na harding alleen nog met veel geweld, slijpen of beitelen te verwijderen.
Groeten,
Wim