dinsdag 30 november 2010

Velomobielonderdelen.nl en Bebop pedalen

Velomobielonderdelen.nl is een nieuwe webwinkel en heeft tot doel om velomobielrijders te voorzien van producten die niet of heel moeilijk te verkrijgen zijn. Velomobielonderdelen.nl zal in principe geen producten leveren die elders van de plank zijn te kopen. Als belangrijkste product introduceert Velomobielonderdelen.nl na een lange tijd van afwezigheid in Europa de fantastische Bebop pedalen weer in de Benelux.
Racekappen zijn niet te koop. Wilde je een racekap, dan kon je met de ruwe mallen van Velomobiel.nl zelf iets in elkaar knutselen. Het werken met glasvezel en carbonvezel is niet voor iedereen weggelegd. Daarom kun je nu een racekap bij Velomobielonderdelen.nl aanschaffen. Dit gaat overigens in goed overleg met Velomobiel.nl.
Lexan voor het maken van vizieren is voor particulieren niet in de goede afmetingen en dikte te koop. Velomobielonderdelen.nl maakt dit mogelijk en heeft al een kleine 100 velomobielrijders van het goede materiaal voorzien.
De vele banden die Wim Schermer, Kees van Hattem en Jan Geel zo nu en dan testen belanden op zolder. Veel van deze banden zijn gewoon gekocht. Velomobielonderdelen.nl verkoopt zo nu en dan deze splinternieuwe banden met een aantrekkelijke korting.
SKF lagers, en dan de E2 Energy Efficient lagers, lopen 50% lichter dan de huidige lagers die in velomobielen worden gebruikt. Velomobielonderdelen.nl kan deze lagers voor een aantrekkelijke prijs inkopen en door leveren aan particulieren. Lagers voor nieuwe velomobielen leveren wij niet, deze worden door de velomobielfabrikanten ingekocht en ingebouwd. Voor iedereen die zelf zijn lagers inbouwt kunnen wij de goede E2 lagers leveren.
Uiteraard kunnen verschillende producten ook aan gebruikers van open ligfietsen worden geleverd.
De winkel is hier te vinden.

9 opmerkingen:

simply red zei

Hoi Wim,

Mooie aanwinst. Je blijft een echte ondernemer. Ik zal in de toekomst zeker gebruik van je internetwinkel maken.


Groeten,

Paul -nu alles nog op voorraad - Dijs

Teun Geeroms zei

Mooi Wim, de ouwe thys 240 zal zeker van dit mooie initiatief profiteren :-)

Mick zei

heel goed idee Wim!
Misschien nog 'n suggestie; Handenwarmers voor als je 'n reparatie moet uitvoeren en je handen niet meer warm krijgt http://www.grand-illusions.com/acatalog/hand_warmers.jpg en bandenmaat 451 (niet aan te komen via de reguliere handel haast), superdikke velglint...
Mvg Mick

Wim Schermer zei

Hi Mick,
Ik maak een aantekening van alle ideeën. Dank je wel.
Groeten,
Wim

kegge13 zei

Hoi Wim

Mooi initiatief. Ik heb overigens van die Conrad polycarbonaat nog even een kopie van het Botterschermpje gemaakt en de scharnieren van dat schermpe hergebruikt. Ook dat beslaat vrijwel niet. De materiaaldikte is dus erg belangrijk.
Theo

Wim Schermer zei

Hi Theo,
Dat is er ook de reden van dat ik met de dunne Lexan ben gestart. Ik vind het trouwens ook belangrijk dat je er over heen kunt kijken. Daarom maak ik de vizieren breder en vooral lager.
Ziet er verder goed uit.
Groeten,
Wim

Anoniem zei

Dag Wim, een mooie service!
Toen ik het assortiment las begon het meteen te dagen. Gisteren kwam een plaatje lexan aan van Conrad, als ik meer nodig heb weet ik je te vinden, lekker dichtbij.

André Elias zei

Dag Wim,

Heeft er al iemand die 50% lichter lopende lagers getest ? Ik vraag dit, omdat de lagers van mijn Strada al heel licht lopen, dus is de " winst" merkbaar of meetbaar ?

Met vriendelijke groet,

Andre'

Wim Schermer zei

Hi André,
Ik heb niet gemeten of getest met de E2 lagers. Ik heb ze nu in mijn Quest en ze lopen fantastisch. Stel dat het waar is wat SKF beweert, dan is er met vier voorwiellagers en 3 achterwiellagers, één tot anderhalf Watt te winnen. Dat heeft voor toeren geen enkele betekenis, voor wedstrijden wel. Voor wedstrijden is het altijd de optelsom van veel kleine factoren die de fiets maximaal doen presteren.
Wel is duidelijk dat maatregelen op aero-dynamisch gebied meer zoden aan de dijk zetten dan het verschil tussen lagers.
Met vriendelijke groet,
Wim Schermer