maandag 1 augustus 2011

F-lite banden in webwinkel

F-lite banden zijn bijzonder licht lopende en comfortabele 20" vouwbanden voor veel velomobielen en andere ligfietsen. Op de Mango passen ze helaas niet. Op 4 bar zijn de banden snel en comfortabel, daaronder zijn ze in snel genomen bochten wat dweilerig. De maximum druk is 5,5 bar.
De F-lite banden zijn 100% gelijk aan de bekende GoCycle. Deze laatste band is alleen bij GoCycle in Engeland verkrijgbaar.
De F-lite weegt rond 300 gram en is goed lekbestendig tot tweederde van de levensduur van tussen 5000 en 7000 km. In de Quest wordt de stuuruitslag beperkt, de draaicirkel wordt van 11,70 meter rond 13,70 meter. Het enigszins ruimer vijlen van de wielkasten en het daarna glad schuren van de randen is prettig voor de banden en draaicirkel.
Voor een test zie deze blogposting.

Het is de gewoonte van Velomobielonderdelen.nl om zoveel als mogelijk producten aan te bieden die elders niet of moeilijk te krijgen zijn. Er wordt echter zo vaak gevraagd de banden te leveren dat dit vanaf vandaag mogelijk is.
Er is in ligfietsland geen adres waar de banden online te bestellen en met iDeal te betalen zijn. En eh... wie heeft deze banden in Nederland op de kaart gezet?
Te bestellen op Velomobielonderdelen.nl

6 opmerkingen:

Alpieter zei

Ze passen niet onder een Mango?
Ik ben geen talen wonder allerminst zelfs, dus die zin zal wel kloppen, hoewel in plaats van een halve kilo meer wegende perfect moiree(54mm)!
Mischien toch interesant als achterwiel op een Mango.
Je roemde de PM ooit als een goede achterband,in verband met de grip, liever meer grip achter dan voor.
Hoe zit het met de grip van de F-lites?
Ik rij nu een 54mm PM achter en voor op marathon racers,ja geen kojacs ik heb de indruk dat MR's op slecht wegdek beter rijden dan de ietsje dunnere Kojacs.
Dus die Fat-Tyres-Tick van jou heb ik hierbij officieel overgenomen :).
alleen rij ik wel volgens jouw tests op te lage banden spanning,mischien moet ik een barretje meer ook maar eens testen hoewel mijn vullingen nu ook uit mijn gebit rammelen op bepaalde stukken.
En soms is het alleen een zaak van extra snelheid om het gestuiter binnen de perken te houden, althans dat is wat ik gemerkt heb als je snelgenoeg gaat vlieg je over de kuilen!
Helaas moet ik steeds weer concluderen dat mijn lichamelijke fysiology het onderspit delft tegenover mijn woonwerk verkeer.
En als ik dan de data analyseer ligt het toch aan de rolweerstand en de aandrijf verliezen en als laatst de luchtweerstand.
Kruissnelheid is nu bijna 30Km'uur piekt naar 36/37/38 op vals plat maar de gemiddelde snelheid zit op 25 km/h dat is over dik 60km.
Ik durf dan ook allen te fietsen bij erg goed fiets weer en vooral niet te koud... dat heb ik al geprobeerd en dat was bij -2 zonder sneeuw toch maar 23 km/h gemiddeld op heen en terug weg maar compleet leeg gefietst.

Lees er maar lekker overheen maar die oostblok R. tyres die heb ik nodig om met mijn papbeentjes eens vaker te gaan fietsen naar mijn werk.
Shame on me! nu helaas vaker met de auto dan ik leuk vindt..gelukkig op zomerbanden wel 1 op 26 :).

groetjes Alpieter
enne Wim hou de druk hoog ,voor de volgende generatie superbandjes,dit papbeentje wil toch proberen om meer te gaan fietsen naar zijn werk

Wim Schermer zei

Hi Alpieter,
De F-Lites en dus ook de GoCycles zijn te volumineus om in de voorwielkasten van de Mango te passen. Daar passen nog net de 47 mm brede 20" Perfect Moirees in.
De GoCyle of F-lites zou ik niet om het achterwiel doen. De grip van de F-lite/ is onvoldoende voor gebruik om het achterwiel.
Ik geef de moed om snellere radiaal banden te maken voor ons type fietsen niet op.
Groeten,
Wim

Kees van Hattem zei

Dag Alpieter Dat stuiteren op slecht wegdek in een Mango weet ik uit ervaring. Reed er 20.000 km per jaar mee. Een 26 " achterwiel van de huidige Quest is dus een hele verbetering, zeker met eem Moiree 54, Super moto of de Geax Tattoo. Wat ook nog mogenlijk is om de veren in de veerpoot aan te passen, b.v half zacht/half hard. Ze zijn los te bestellen, en zeker het proberen waard. Kees.

eeuwige reiziger zei

Mag ik dan concluderen dat deze banden ook niet onder de Versatile passen? Als ze bij de Mango al geen genade vinden, zal dit volgen mij ook niet bij de Versatile lukken. Of vergis ik mij soms in m'n conclusie?

Wim Schermer zei

Nee, ze passen ook niet onder de Versatile. De maximale breedte die onder Versatile past is ongeveer 42 mm.
Groeten,
Wim

eeuwige reiziger zei

Jammer! Toch bedankt, Wim!