woensdag 9 april 2014

VeloTilt update


Vanmiddag rij ik met de Quest naar Enkhuizen. Heerlijk fietsweer met 4 tot 5 Bft in de rug. Bij Schardam word ik na de afslag naar de Ijsselmeerdijk ingehaald door een witte Quest XS. Ik zie niet direct wie het is maar stel snel vast dat de berijder flink doorkachelt. Ik heb de hele weg rustig aangedaan om niet kletsnat in Enkhuizen aan te komen. Tot dat moment lukte dat prima, met hartslag 100 en ruim 40 km/u hoef ik me niet in het zweet te werken. Toch maar even wat kolen op het vuur en als ik de Quest XS heb ingehaald stopt ie bij Schouwburg het Park aan het IJsselmeer. Ik rij de stad Hoorn in en ga door naar Enkhuizen.

Als ik wil afslaan naar het industrieterrein waar Velomobielonderdelen.nl huist, zie ik Piet Kunis in de Super Mango daar net vandaan komen. We stoppen en praten wat bij.

Jan is bezig met het vastlijmen van de carbon bodemplaten in de VeloTilt. Daaronder zitten al versterkingen en ingelamineerde metalen steunplaten met daarop gelaste draadeinden. Het aluminium frame is tijdelijk geplaatst om te controleren of de afstanden tussen de delen kloppen. Uiteindelijk moeten complete voorframes, het hele frame zit met 4 bouten vast, in een handomdraai kunnen worden verwisseld. Morgen wordt de rugsteun ingelijmd.
Het carbon stoeltje is al gereed en kan dan geplaatst worden.

Jan laat me de nieuwste uitvoering van de centrale as van het tiltmechanisme zien. Dit is een fraaie gevorkte constructie geworden. Heel mooi, Piet en Bram!

Komende zaterdag komt het team weer bij elkaar om proef te zitten en voor het eerst zittend in de VeloTilt rond te trappen. Dit wordt best spannend.


2 opmerkingen:

justme zei

Wim,
You're right - it is quite exciting! Wish I could be there to see first roll.

Cheers,
Michael

De Bobslee zei

Hi Wim,

Niet enkel voor het team spannend, hele busladingen volgen mee!

Groeten, Adri.