donderdag 2 april 2015

Ezel - DHL - stoot zich 4x aan de dezelfde steen


Een pakje uit Duitsland, oh mijn God daar gaan we weer. En jawel hoor, daar gaan we weer.
DHL probeert vorige week zaterdag een pakje te bezorgen bij de werkplaats van Velomobielonderdelen.nl. Jan werkt vijf werkdagen en is meestal op zaterdag vrij.
Dinsdagmorgen blijkt dat DHL het pakje op maandagavond, na werktijd, weer heeft proberen te bezorgen. Nu is er een briefje achtergelaten waarop staat dat je via de website dhlforyou/gemist een nieuwe bezorgdatum kunt aanvragen.

Jullie begrijpen het al, de bezorgcode wordt door dhlforyou/gemist niet herkend. Dan maar een algemeen informatie/klachten formulier ingevuld. Dat lukt wel en ik zal spoedig worden gebeld.
Nou én...? Natuurlijk niet gebeld.

Woensdagmorgen blijkt dat de ezel, sorry  ...  DHL, weer is langs geweest en weer na werktijd het pakje heeft proberen te bezorgen. Weer een formulier in de bus met een nieuwe bezorgcode. Ook deze bezorgcode wordt op dhlforyou/gemist weer niet herkend. Daarmee is de laatste mogelijkheid, het aangeven dat wij het ook wel bij een afhaalpunt in Enkhuizen ook onmogelijk.
Zou het mogelijk aan de browser Safari liggen? Nee, met FireFox lukt het ook niet.

Donderdagmorgen. Zou de ezel gisteravond weer een poging gedaan hebben? Nou welzeker en natuurlijk weer na werktijd. Ik bel maar eens met DHL. Na een tijdje naar een bandje te hebben geluisterd krijg ik iemand van DHL aan de telefoon. Ik vraag de man of ik de eerste ben met een klacht over de bezorging. 'Nee hoor meneer Schermer, ik krijg die klachten dagelijks'. 'Doet u hier wat mee' vraag ik de man. 'Jawel, ik zet het in het systeem' antwoordt de man.
Hij ziet dat er vier bezorgpogingen zijn gedaan, één op zaterdag, drie op de avonden na werktijd.
De DHL man verontschuldigt zich voor de domheid van de bezorger en zegt dat nogal wat chauffeurs niet veel meer dan de lagere school, en dan nog met moeite, hebben afgemaakt.
Als laatste meldt de DHL man me nog dat het pakje weer retour is gestuurd naar Duitsland. Wel G..

Hoeveel stupiditeit wordt hier niet op elkaar gestapeld? Welke dombo gaat vier keer op een industrieterrein een pakje bezorgen in het weekend en door de weeks na werktijd? Dat is DHL. Wie weet de bezorgcode tot twee keer toe onjuist op zijn handterminal in te tikken waardoor deze niet matcht met de gegevens op dhlforyou/gemist? Dat is DHL.

Al met al een zooitje stomkoppen dat zijn weerga niet kent.